niedziela, 31 grudnia 2017

AKTORKI – ODKRYCIA. ŁUKASZ MACIEJEWSKI WYD. ZNAK LITERA NOVA


Uwielbiam czekoladki.
 Kupuję na wagę cukierki w papierkach, każdy starannie zawinięty w sreberko , pieczołowicie odwijam i zapycham sobie buzię. I napycham boczki. Uzupełniam endorfiny i to daje mi chwilowe poczucie szczęścia. Jednak na szczególne okazje kupuję sobie czekoladki w pudełkach. I nie pochłaniam ich łapczywie jedna po drugiej ale delektuję się wybierając poszczególny smak , kierując się opisem na tyle bombonierki. 

  I dokładnie tak było z książką Łukasza Maciejewskiego – Aktorki – odkrycia.  Nie usiadłam i pochłonęłam od razu ale w różnych porach dnia , w zależności od nastroju, przeżyć , nastawienia do świata – wybierałam postać aktorki, z którą w tym momencie chciałam się bliżej zaprzyjaźnić. Bo właśnie autor nie przedstawia nam biogramu aktorki, jej dokonań i planów ale w intymnej rozmowie , wykazując niezwykłą spostrzegawczość, empatię , szacunek – ukazuje w wywiadzie zupełnie inną twarz niby powszechnie znanych nam kobiet.

Już sam dobór tych pań jest dla mnie strzałem w dziesiątkę. Błęcka- Kolska, Bohosiewicz, Budnik, Dancewicz, Gniewkowska, Grabowska, Gruszka , Hajewska – Krzystofi,, Kolak , Kożuchowska, Kulesza, Kulig, Kuna, Muskała, Nieradkiewicz, Ostaszewska, Preis, Trzepiecińska.  Każdą z nich chciałabym poznać, każda jest dla mnie z innych powodów ciekawa. Szczera rozmowa o wzlotach i upadkach, o najważniejszych , przełomowych wydarzeniach z kariery i życia. Dobór pań nie jest przypadkowy. Wszystkie są silne i  „charakterne”, utalentowane, niepokorne indywidualistki świadomie kierujące swoją karierą i życiem. Na jakie kompromisy musiały pójść ? czy poszły ? Niektóre i szczytu kariery zdecydowały się zniknąć na jakiś czas, niektóre zostały zmuszone przez sytuację, życie, niechęć do pójścia na ugodę.

To nie są zwykłe wywiady jaki tysiące na pierwszych stronach tabloidów. To szczere i intymne rozmowy przy kawie? Lampce wina? Z przyjaciółką . O życiu, o wyborach, o tym w czym pomaga szczęście a w czym talent, o spotkanych ludziach na drodze rozwoju nie tylko artystycznego ale po prostu intelektualnego.


Piękna rzecz. Piękna bombonierka. W biblioteczce ciekawego czytelnika „must have”. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz